آلاله

بیا با گل لاله بیعت کنیم... که آلاله ها را حمایت کنیم...

شهید ابراهیم قاسمی
شهدای اهر و هوراند

شهید ابراهیم قاسمی

 

شهید ابراهیم قاسمی فرزند انشااله در بیست و چهارم دی ماه سال ۱۳۴۶ در شهرستان اهر در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و از هوش و ذکاوت خاصی برخوردار بود از اوایل کودکی همراه با پدرش در هیئت های عزاداری حسین بن علی علیه السلام سرور شهیدان درس زندگی را آموخت، ایشان همیشه در نماز جماعت مسجد و نماز جمعه حضور فعال داشتند و سعی میکردند که دوستان خود را نیز به نماز جماعت و جمعه ببرند.

 

 

دوران ابتدایی را در دبستان سالاری سابق واقع در سیدآباد و ارم و پنجم را در دبستان مازیار واقع در خیابان شیخ شهاب الدین گذرانید علاقه شدیدی به فرا گرفتن قرآن داشت و در این راه همیشه تلاش می‌کرد در سال ۱۳۵۷ در تظاهرات شرکت می‌نمود و در همه حال در صحنه بود در جریان خلق مسلمان مخالف سرسخت این حزب بود و در افشاء کردن حزب خلق مسلمان فعالیت چشمگیری داشت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای لبیک گفتن به ندای رهبر عظیم الشأن انقلاب مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی در بسیج سپاه پاسداران شهرستان اهر فنون نظامی را فرا گرفت و نسبت به تزکیه نفس و خودسازی سعی فراوان نمود اخلاق و رفتار وی چنان مجذوب کننده بود که همه اهل محل را به طرف خود جذب کرده بود.

 

 

وی در ۱۵ دی ماه سال ۱۳۶۱ به همراه برادران دیگرش به جبهه اعزام گردید و در عملیات والفجر ۱ شرکت داشت و در همین عملیات در تاریخ دوم بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه عمومی پنجوین شربت شهادت نوشید...

 

 

وصیت نامه شهید بزرگوار

بسم رب الشهدا و الصدیقین

الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عند الله اولئک هم الفائزون

آنان که ایمان آوردند و هجرت کردند و با نیروهای مالی و انسانی خود در راه خدا فعالیت و جهاد نمودند نزد خدا درجه‌ ی بزرگ تری دارند و هم آنان کامیاب هستند و سعادتمندان دو عالمند.

درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بت شکن قرن و حسین زمانه و سلام بر ارواح پاک شهدای گلگون کفن ایران و با آرزوی پیروزی هرچه سریع تر رزمندگان اسلام در تمام جبهه های حق علیه باطل

بنده از همان ابتدای انقلاب علاقه ی زیادی به اسلام داشتم چون بچه بودم نمی توانستم به آرزوهای خود برسم بعد از اینکه جنگ تحمیلی شروع شد، هر چه تلاش کردم به جبهه بروم موفق نشدم چرا که سنم کم بود ولی نمی دانم که چطور شد که خدا مرا خواست و به من لیاقت داد تا مثل برادران دیگر به جبهه بروم. مادرم از تو خواهش میکنم مانند فاطمه (س) باشی. اگر لیاقت شهادت را داشتم کم تر گریه کن و اگر هم گریه کردی برای علی اکبر (ع) گریه کن.

ای پدر تو هم مانند حسین (ع) در مقابل دشمنان اسلام بایست و هیچ گونه نقطه ضعفی از خود در مقابل دشمن اسلام نشان نده ای خواهرانم مانند زینب (س) باشید و سنگر اسلام را رها نکنید. برادرانم وقتی که بزرگ شدید راه مرا ادامه دهید و وفادار به اسلام و قرآن باشید خدا نکند که امروز دستور امام مان دیر انجام شود هر کلمه که از دهان امام عزیز مان بیرون می آید مثل گلوله ای است که به قلب دشمن می خورد.

به پدر و مادری مثل شما افتخار میکنم که چنین اجازه ای به من دادید که خدمت گزار کوچکی برای اسلام و قرآن باشم و راه حسین (ع) را ادامه دهم. خانواده ی من هیچ وقت از نماز جمعه غفلت نکنید و همیشه پشتیبان و حامی روحانیت مبارز باشید و در پایان نماز شعار خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار را از یاد نبرید.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 

 

تصویری از مزار پاک شهید بزرگوار

پیکر مطهر این شهید بزرگوار در گلزار شهدای شهرستان اهر (ردیف اول، ستون دهم از سمت چپ) به خاک سپرده شده است.

 

لینک های مرتبط با شهید بزرگوار
لینک کوتاه

برچسب‌ها
نظرات
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.