آلاله بلاگ

بیا با گل لاله بیعت کنیم... که آلاله ها را حمایت کنیم...

شهید ابوالفضل سلمانی ریحانی
شهدای اهر و هوراند

شهید ابوالفضل سلمانی ریحانی

 

زندگینامه شهید بزرگوار

شهید گرانقدر ابوالفضل سلمانی ریحانی در بیست و هفتمین روز اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۷ در یک خانواده متدین و مذهبی در شهر اهر دیده به جهان گشود. شهید بزرگوار در همان دوران کودکی تحت تعلیمات پدر و مادر خود واجبات دینی و شرعی را به نحو احسن به جا می‌آورد، ایشان با کوله باری از خاطرات و حوادث پا به مدرسه گذاشت و دوران تحصیل را بدون هیچ مردودی سر نهاد. دوران ابتدایی را به پایان رسانیده و در دوره راهنمایی جزو دانش آموزان ممتاز مدرسه بود. دوره دبیرستان را نیز با موفقیت در دبیرستان رضاشاه اهر سپری نمود و بعد از آن به تهران رفته و در دانشکده افسری نیروی هوایی استخدام شد. در سال ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) از پادگان فرار کرده و دوشادوش سایر ایرانیان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ایفاء می‌کند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دوباره به پادگان برگشته و مشغول انجام وظیفه می شود.

 

 

با شروع جنگ تحمیلی بر ایران، ابوالفضل عازم جبهه های حق و نبرد می‌شود و به عنوان ستوان یکم ژاندارمری در جبهه حضور می‌یابد و در گروهان شهید چمران فعالیت می نماید که زخمی شده و مجبور به برگشت و استراحت می‌شود. بعد از آن بار دیگر عازم جبهه شده و در بیست و هشتم اسفند ماه سال ۱۳۵۹ در حین بازدید از سنگرها و درگیری دلیرانه با ضد انقلابیون در منطقه سردشت با اصابت گلوله به سر دعوت حق را لبیک گفته و جانانه به سوی حق روانه میشود. آری او شهادت را با تمام وجود پذیرفت تا نهال تازه پای انقلاب با خون او و سایر رزمندگان آبیاری شود.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

اطلاع نگاشت شهید ستوان یکم ابوالفضل سلمانی از شهدای فراجای شهرستان اهر

 

لینک های مرتبط با شهید بزرگوار
لینک کوتاه

برچسب‌ها
نظرات

۲ نظر ثبت شده

تصویر نمایهٔمعتاد چایخونه ی حرم معتاد چایخونه ی حرم ۱۹ تیر ۰۳، ۰۰:۵۱
سلام
ممنون بابت معرفی شهدا
تصویر نمایهٔ آلاله ‌ ‌ ‌ آلاله ‌ ‌ ‌ ۱۹ تیر ۰۳، ۱۰:۴۰
سلام علیکم
زنده باشید... وظیفه ماست...
تصویر نمایهٔع . شکیبا ع . شکیبا ۱۸ تیر ۰۳، ۲۳:۱۸
سلام بر شهدا
وبلاگ خیلی عالی .
اگر می توانید عکس شهدا را در قاب های مناسب و شهدایی قرار دهید و اسمشان را در انتهای قاب بنویسید که وقتی منتشر میشود هم جذابیت بیشتری داشته باشد و هم مشخص باشد تصویر کدام شهید عزیز است.
تصویر نمایهٔ آلاله ‌ ‌ ‌ آلاله ‌ ‌ ‌ ۱۸ تیر ۰۳، ۲۳:۲۹
سلام و درود، نظر لطف شماست...
قاب های وب برگرفته از سایت کنگره ملی شهدای پایتخت هست...
سپاس از حسن توجه شما :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.