آلاله

بیا با گل لاله بیعت کنیم... که آلاله ها را حمایت کنیم...

شهید اروجعلی ملازم
شهدای کلیبر

شهید اروجعلی ملازم

 

پاسدار دلاور اسلام شهید اروجعلی ملازم در چهارم مهر ماه سال ۱۳۴۵ در روستای آبش احمد از توابع بخش کلیبر و در خانواده ای مومن و مذهبی و به نسبت کم درآمد متولد شد. پدرش در روستا به کارهای کشاورزی مشغول بود. شهید تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خویش با موفقیت به پایان رسانید. سختی معاش و مشقات زندگی باعث شد که ایشان از ادامه تحصیل صرف نظر کرده و به یاری پدر بشتابد تا از بار سنگین زندگی که بر دوش پدر بود بکاهد و از اینکه درآمد کشاورزی معاش و هزینه زندگی خانواده اش را کفاف نمی کرد شهید اروجعلی از طریق بنایی و سیمان کاری که اکثراً در تهران و شهرستانها به‌صورت روزمزد کار می‌کرد و حقوق خویش را صرف هزینه زندگی خانواده اش میکرد. همیشه افکارش متوجه جبهه ها بود و آرزو میکرد که در صفوف رزمندگان باشد و دین خود را به اسلام و قرآن و رهبر کبیر انقلاب ادا نماید.

 

 

تا اینکه سن سربازیش فرا رسید و به طور داوطلبانه در تاریخ پانزدهم خرداد ماه سال ۱۳۶۴ خودش را به سپاه پاسداران کلیبر معرفی و به عنوان پاسدار وظیفه به جبهه های نور علیه ظلمت اعزام گردید و در جبهه کردستان به جنگ با کفار پرداخت تا اینکه در تاریخ دوازدهم مرداد ماه سال ۱۳۶۵ در کردستان در پایگاه حرملیه ترور شده و به درجه رفیع شهادت نائل آمده و به خیل عاشقان رب العالمین پیوست و آغاز به وصال معشوق نمود. خداوند درجاتش را عالی گردانده و با شهیدان کربلا محشورش بدارد.

 

لینک های مرتبط با شهید بزرگوار
لینک کوتاه

برچسب‌ها
نظرات

۱ نظر ثبت شده

تصویر نمایهٔحجت پناه زاده حجت پناه زاده ۲۶ خرداد ۰۳، ۱۶:۵۹
راه کاروان عشق از میان تاریخ می‌گذرد و هر کس در هر زمره که می‌خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند، اگرچه خواندن داستان را سودی نیست اگر دل کربلایی نباشد… (آوینی)
سلام بر شهداء
تصویر نمایهٔ آلاله ‌ ‌ ‌ آلاله ‌ ‌ ‌ ۲۶ خرداد ۰۳، ۱۷:۴۷
سلام بر شهدا...
آری شهید آوینی چه زیبا گفته اند: «اگرچه خواندن داستان را سودی نیست اگر دل کربلایی نباشد…»
ان شاء الله که دل هامون کربلایی باشه...
ممنون از نظر زیبای شما...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.