آلاله بلاگ

بیا با گل لاله بیعت کنیم... که آلاله ها را حمایت کنیم...

شهید ابوالفضل شیخ محمدی
شهدای اهر و هوراند

شهید ابوالفضل شیخ محمدی

 

زندگینامه شهید بزرگوار

شهید ابوالفضل شیخ محمدی فرزند بزرگوار حسین در اولین روز آذرماه سال ۱۳۴۹ در شهرستان اهر دیده به جهان گشود.

شهید شیخ محمدی از همان دوران کودکی عاشق ایران و کشورش بود و با رشد تدریجی و پا گذاشتن به عرصه تحصیل و درک بیشتر واقعیت‌ها این امر برایش مسلم گشته بود که کشوری مثل ایران در هیچ جای جهان وجود ندارد و او میتواند برای پایداری چنین کشوری از جانش بگذرد.

شهید ابوالفضل دوران ابتدایی تحصیل را در دبستان شهید دایلاری اهر با موفقیت سپری نمود و پا به عرصه دیگری که همان دوران راهنمایی بود نهاد. دوران راهنمایی را نیز در مدرسه جوانی با موفقیت سپری نمود . بطوریکه اکثر معلمان و مدیر مدرسه بخاطر این زرنگی او را تحسین میکردند. بعد از آن پا به دوران دبیرستان نهاد.

او که جوان صادق ، کوشا و باوقار بود و به انجام فرائض دینی اهتمام جدی داشت و در هیئت های حسینی حضور فعال داشت و به اسلام و انقلاب اسلامی عشق می ورزید و به امام راحل علاقه خاصی داشت در پایه اول دبیرستان ثبت نام کرد اما با توجه به بحرانی شدن وضع مناطق جنگی و حساس بودن وضعیت کشور سنگر مدرسه را ترک نموده و از طریق بسیج به سنگر جبهه ها راهی گشت و اعزام شد. او با اینکه در درس خواندن جدی بود و موفقیت زیادی کسب کرده بود اما دفاع از کشور و ناموس و وطن را بر درس خواندن ترجیح داد و با پیروی از فرمان حضرت امام (ره) عازم جبهه های حق علیه باطل گشت و در صف رزمندگان عظیم الشان اسلام به دفاع از مرز و بوم پرداخت.

شهید گرانقدر با تمام وجودش در جبهه های حق علیه باطل حضور مستمر داشت و هیچ وقت رهبر جامعه را تنها نگذاشت. سرانجام در یازدهمین روز فروردین ماه سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به فیض عظیم شهادت نائل گشت.

 

خصوصیات بارز اخلاقی شهید بزرگوار

شهید گرانقدر دارای خصوصیات اخلاقی بارزی بود. خدمت به همنوع را خیلی دوست داشت به پدر و مادر خود خیلی احترام میگذاشت و دوستداران امام و اهل بیت (ع) را دوست می داشت. شهید شدن در راه اسلام و قرآن را آرزوی اصلی خود می دانست و سفارش میکرد که اگر شهید شد هیچ کس از شهادت وی محزون نباشد و افتخار کند که فرزندی تربیت نموده اند که در راه دفاع از ناموس و شرف کشورش شهید شده است.

 

وصیت نامه شهید بزرگوار

ای پدر و مادرم میدانید که شما را دوست دارم ولی دین اسلام از همه چیز دوست داشتنی تر است و امروز اگر من و امثال من بخاطر دین خداوند و انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام در جبهه ها حضور نیابند و در راه دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) شهید نشوند، کفار جهانی می آید و دین ما را از دست ما می گیرد و آن وقت بودن ما فایده ندارد.

 

از توصیه های شهید بزرگوار

برادرانم اگر من شهید شدم سعی کنید راه شهدا را به رهبری حضرت امام ادامه دهید و از ولایت فقیه دور نشوید پیرو ولایت فقیه باشید تا خداوند نعمات خود را به شما ارزانی بخشد مصلی نماز جمعه را خالی نگذارید و مواظب نمازتان باشید چرا که امام حسین (ع) در روز عاشورا دست از نماز خود بر نداشت و شهید راه نماز شد ما نیز باید با نماز به تقرب خداوند برسیم.

 

تصویری از مزار پاک شهید بزرگوار

پیکر مطهر این شهید بزرگوار در گلزار شهدای شهرستان اهر (ردیف هشتم، ستون ششم از سمت چپ) به خاک سپرده شده است.

 

لینک های مرتبط با شهید بزرگوار
لینک کوتاه

برچسب‌ها
نظرات
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.