آلاله

بیا با گل لاله بیعت کنیم... که آلاله ها را حمایت کنیم...

شهید ارسلان بختیاری
شهدای خداآفرین

شهید ارسلان بختیاری

 

شهید وارسته ارسلان بختیاری به شماره شناسنامه ۲۳۹ فرزند برومند نصرت اله بختیاری در سال دهم تیر ماه سال ۱۳۴۲ در یک خانواده مذهبی و معتقد پا به عرصه ی جهان گشود. زادگاه وی روستای همدان خداآفرین واقع در استان آذربایجان شرقی می باشد. وی در نهاد یک خانواده متدین و مومن در آغوش پدر و مادر با تربیتی اسلامی رشد نمود و در زادگاه خویش مقطع ابتدایی را با موفقیت به اتمام رساند دبستان همدان، هم اکنون به نام مبارک شهید تیموری همرزم شهید تزئین شده است و سپس در مقطع راهنمایی تحصیل نمود ولی به علت فقری که گریبانگیر خانواده بود و مسافت طولانی از ادامه تحصیل باز ماند و در پایه دوم راهنمایی مجبور به ترک تحصیل گشت و در خدمت خانواده به یاری پدر خویش شتافت.
شهید بختیاری فردی خود ساخته و تلاشگر و معتقد به مبانی اعتقادی و مقید به فرایض دینی بود.
شهید ارسلان بختیاری با آگاهی کامل و دید وسیع توانست به‌عنوان یک فرد از جامعه ستم دیده از دوران استبدادی رژیم پهلوی با مشت‌های گره کرده در راهپیمایی های ضد رژیم حضور یابد و در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از مردم و ملت به پا خواسته اش عقب نماند وی با اینکه در آن دوران چهارده سال بیشتر نداشت ولی به خوبی انقلاب و اهداف و ارزشهای والای انقلاب امام را درک نموده بود و عاشق رهنمودهای امام بود.
شهید بختیاری فردی مقاوم و دلیر دارای خصایل ویژه بود. در شهامت، بردباری و سعه‌ی صدر الگویی مناسب برای جوانان محل و دوستان و آشنایان به‌ حساب می آمد و چون صداقت و پاکی در کارهایش موج میزد فردی تاثیر گذار در بین هم‌قطارانش بود و سعی می نمود تا اطرافیان خویش را در آشنایی با اهداف و ارزش‌های انقلاب یاری کند.
زنده یاد شهید بختیاری از حضور در محافل و مجالس مذهبی و عزاداری‌ها غافل نمی گشت و محبت و عشق به ائمه معصومین (علیهم السلام) همواره در دل و جان او موج میزد و علاقه خاصی به سرور و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) داشت و در ایام محرم و صفر به سوگواری در دسته ها و امداد و یاری هیئت های عزاداری حسینی می پرداخت.
شهید بزرگوار فردی ساده و بی آلایش بود که همواره در فکر مستمندان و مستضعفان بود و تا جایی که در توان داشت جهت رفع نیاز به یاریشان می پرداخت و رعایت حرمت و احترام بزرگان را به خود واجب می دانست و سعی می نمود در نیکی به والدین قصوری از وی رخ ندهد چون ذاتاً شخصی حقیقت جو و حقیقت طلب بود و زیر بار ظلم و ستم نمی رفت و درس آزادگی را در مکتب عشق امام حسین (علیه السلام) آموخته بود... دواطلبانه لباس رزم را بر تن نمود و در جبهه های نبرد حضور یافت و در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تیپ چهل سراب بعنوان رزمنده سازمان‌دهی شد.
این عارف دلسوخته بالاخره در مورخه ۱۳۶۵/۰۳/۰۴ در شهرستان قصر شیرین در منطقه عملیاتی سومار بر اثر اصابت ترکش توپ دشمن ندای حق را لبیک گفته و به میهمانی مولای تشنه لبش امام حسین (علیه السلام) شتافت.

روحش شاد و یادش گرامی باد‌...

 

وصیت نامه شهید بزرگوار:

یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی الامر منکم
ای کسانیکه ایمان آورده اید اطاعت کنید از خداوند و رسولش و فرمانبران آنها.
وصیتم به تمام هموطنان بخصوص به جوانان، نه تنها پشتیبان از پیامبر امام امر واجبی است بلکه حضور در جبهه و برداشتن سلاح برای عموم ضروری است، چطور می توانید خانه نشین باشید، دست روی دست گذاشته دردهای غیر تحمل تجاوزگرانه سوسنگرد و قصر شیرین را متحمل شوید.
پدر، برادر، خواهرانم و مادر مهربانم می‌دانم که بعد از من غمگین و ناراحت خواهید شد. امیدوارم دردهای مادرانی را که جوان ناکامشان را از دست داده اند احساس کرده و در همدردی ایشان سهیم باشید. شاید که بنده نیز این لیاقت را داشته باشم در راه خدای احدیت و دین مبین اسلام به شهادت برسم. امیدوارم بعد از شهادتم عمل و کردارتان نمایانگر و تسلی خاطر دیگر خانواده های شهید باشد اگر در این راه شهید شوم بدانید که خواست خودم بود زیرا از اول میخواستم به جبهه رفته و در این جنگ شرکت نمایم ولی ممانعت می‌کردید بعد از شهادتم شیون و زاری نکنید همیشه پشتیبان ولایت فقیه و ابراهیم زمان حضرت امام باشید و در نمازهای عبادی سیاسی جمعه شرکت کرده و از خداوند متعال برای رزمندگان غیور اسلام یاری بخواهید.
ان‌شاءالله که پیروز و موفق شوید.
ارسلان بختیاری ۶۴/۰۸/۱۰

 

لینک های مرتبط با شهید بزرگوار
لینک کوتاه

برچسب‌ها
نظرات
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.