آلاله

بیا با گل لاله بیعت کنیم... که آلاله ها را حمایت کنیم...

اعزام و شهادت همزمان دو شهید ورزقانی !

اعزام و شهادت همزمان دو شهید ورزقانی !

 

دو شهید بزرگوار همنام به نام های اصغر شمسی و اصغر صمدی از شهدای بزرگوار شهرستان ورزقان می‌باشند که هر دو با هم در سال ۱۳۶۳ از طریق پایگاه بسیج به جبهه های هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند و در عملیات بدر در بیست و یکم اسفند ماه همان سال در اثر بمباران هوایی در منطقه شرق دجله در یک روز به فیض عظیم شهادت نائل گشتند...

 

تصویر شهید بزرگوار اصغر شمسی

 

تصویر شهید بزرگوار اصغر صمدی

 

در خاطره‌ی زیر که از زبان مادر شهید بزرگوار اصغر صمدی می‌باشد ایشان از پیمان دسته جمعی رفقای مسجد و پایگاه مقاومت سالار شهیدان شهر ورزقان تعریف می‌کنند که به احتمال زیاد هر دو شهید بزرگوار در این پیمان حضور داشته اند:

شب ساعت ۹ بود که پسرم با یک بسته شیرینی وارد شد، این بار آمدنش با وقت های دیگر کلی فرق می‌کرد بعد از سلام و علیک با تمام خواهران و تنها برادر کوچک خود که در آن زمان ۴ سال بیشتر نداشت روبوسی کرد و دست من و پدرش را بوسید. گفتم اصغر شیرینی را برای چه آوردید؟ گفت: مادر سفر بزرگی را در راه دارم، تمام بچه های مسجد تصمیم گرفتیم که فردا عازم جبهه شویم گفتم پسرم شما تازه از جبهه برگشتید، پدرت تنها و پیر است. فعلاً یک دفعه بس است در ثانی تا عید نوروز فقط ۲۰ روز وقت داریم، خواهش دارم عید نوروز را با هم باشیم. اصغرم که تبسمی بر لب داشت، دست در گردنم انداخت و گفت: مادر بهترین عید، رفتن به جبهه و پیوستن به رزمندگان است. من هم که دیگر حرفی نداشتم شیرینی را باز کردیم و خوردیم.


مطالب مرتبط

لینک کوتاه

برچسب‌ها
نظرات
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.