آلاله بلاگ

بیا با گل لاله بیعت کنیم... که آلاله ها را حمایت کنیم...

شهید ابوالفضل اصغرپور بکرآباد
شهدای اهر و هوراند

شهید ابوالفضل اصغرپور بکرآباد

 

زندگینامه شهید بزرگوار

شهید گرانقدر ابوالفضل اصغر پور در بیستم شهریور ماه سال ۱۳۴۶ در خانواده ای متدین و مذهبی دیده به جهان گشود. بعد از سپری نمودن دوران کودکی در روستا عازم دبستان تازه کند چلان گردیده و تا پایه چهارم دبستان تحصیل نمود. با توجه به فقر مالی خانواده ترک تحصیل کرده همراه پدر بزرگوارش به کشاورزی و کار در مزرعه پرداخت.

شهید بزرگوار خیلی زرنگ بود و در کارهای کشاورزی مهارت خاصی داشت. شهید ابوالفضل اصغرپور با تراکتوری که پدرمان برایش خریده بود به کار کردن با آن مشغول بود و به شخم زدن زمین های مردم می پرداخت.

او علاقه خاصی به دفاع از کشور و اعزام به جبهه داشت و همیشه با دیدن رزمندگان اشک شوق از دیدگان او جاری می شد. سرانجام شهید بزرگوار برای دفاع از کشور و میهن خود عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید و تقریباً حدود دو ماه بعد از اعزامش در بیست و دوم مرداد ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه چنانه به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

خصوصیات اخلاقی شهید بزرگوار

اهل عبادت به درگاه خداوند متعال بود و با خلوص نیت با معبودش راز و نیاز می‌کرد تا حد توان به دوستان و آشنایان کمک می کرد و هیچگاه از یاد خدا غافل نمیشد. همه را سفارش به دینداری و حمایت از رهبری می نمود و سفارش میکرد که هیچگاه امام امت را تنها مگذارید. بزرگترین آرزوی ابوالفضل شهادت در راه دین و اسلام و مسلمین بود که عاقبت نیز به آن دست یافت...

 

تصویری از مزار پاک شهید بزرگوار

پیکر مطهر این شهید بزرگوار در گلزار شهدای شهرستان اهر (ردیف یازدهم، ستون هفتم از سمت چپ) به خاک سپرده شده است.

لینک کوتاه

برچسب‌ها
نظرات
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.