آلاله

بیا با گل لاله بیعت کنیم... که آلاله ها را حمایت کنیم...

شهید ابراهیم علی پور
شهدای اهر و هوراند

شهید ابراهیم علی پور

 

شهید وارسته ابراهیم علی پور در دوازدهمین روز شهریورماه سال ۱۳۴۶ در روستای پارچه قشلاق اهر دیده به جهان گشود.
ابراهیم فرزند بزرگوار صفر علی توانست در سایه تعلیم و تربیت خانواده به عنوان شیر مردی در تاریخ ایران نام خود را ثبت نماید. شهید ابراهیم بعد از پشت سر نهادن دوران طفولیت به علت فقر مالی خانواده و نبود امکانات برای تحصیل در روستا نتوانست از نعمت فراگیری علوم بهره مند شود و همراه پدر بزرگوارش در امورات کشاورزی جهت تامین مخارج خانواده فعالیت می نمود.
شهید بزرگوار فردی متدین و پایبند به اصول اسلام بود و در سال ۵۷ با وجود اینکه یازده سال بیشتر سن نداشت اما می فهمید که مردم برای چه می خواهند حکومت جمهوری اسلامی را داشته باشند بنابراین همراه پدر در تظاهرات‌ها شرکت می نمود.
با فرا رسیدن دوران جوانی و آغاز جنگ تحمیلی ابراهیم این بار نیز در صحنه حضور داشت و به علت پاره ای از مشکلات تا سال ۱۳۶۶ امکانات لازم جهت اعزام به جبهه برایش فراهم نبود. تا اینکه با فرا رسیدن موعد خدمت سربازی توانست به جبهه های حق علیه باطل رفته و تا آخرین قطره خونش را نثار خاک پاک وطنش نماید.
او پیرو خط ولایت بود و با پیروی از فرمان رهبر کبیر انقلاب عازم جبهه شد و در تاریخ ۱۳۶۷/۰۶/۰۵ در منطقه طلائیه دعوت حق را لبیک گفته و به فیض عظیم شهادن نائل گردید.
روحش شاد باد...

 

تصویری از مزار پاک شهید بزرگوار

پیکر مطهر این شهید بزرگوار در گلزار شهدای شهرستان اهر (ردیف یازدهم، ستون دهم از سمت چپ) به خاک سپرده شده است.

 

لینک های مرتبط با شهید بزرگوار
لینک کوتاه

برچسب‌ها
نظرات
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.