آلاله

بیا با گل لاله بیعت کنیم... که آلاله ها را حمایت کنیم...

شهید ابراهیم خلیل علی اکبری
شهدای اهر و هوراند

شهید ابراهیم خلیل علی اکبری

 

شهید وارسته ابراهیم خلیل علی اکبری فرزند بزرگوار قدرت در سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۲۸ در خانواده‌ای متدین و مذهبی در شهرستان اهر دیده به جهان گشود، ابراهیم خلیل بعد از سپری نمودن دوران کودکی عازم مدرسه گردیده و تحصیلات خود را تا سال ششم ابتدایی سپری کرد. با توجه به فقر مالی خانواده ترک تحصیل کرد، و به کار کردن مشغول گردید.

شهید والا مقام علاقه وافری به حضرت امام خمینی (ره) داشت و دوشادوش سایر مردم ایران در تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. شهید والا مقام در پخش اعلامیه‌ها و بیانات گوهربار امام تلاش بسیار می‌نمود تا اینکه جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید. شهید والا مقام بعد از آن، دوباره به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود ادامه داد. در سال ۱۳۵۹ در تبعیت از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و کامل نمودن دین، ازدواج کرد. ایشان از لحاظ اخلاقی، انسانی بسیار مومن و متدین و خداشناس بود، اهل عبادت به درگاه خداوند مبارک و تعالی و یار و یاور فقرا و نیازمندان بود. همیشه سعی می‌کرد تا نمازش را در اول وقت آن هم به جماعت اقامه کند و ... تا اینکه جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران شروع شد. این شهید بزرگوار در اوایل جنگ سعی می‌کرد تا به جمع آوری وسایل و آذوقه جهت اعزام به جبهه‌ها بپردازد تا اینکه خودش نیز تاب نیاورد و جهت لبیک گویی به فرمان امام راحل به صورت داوطلبانه و جهت رضای خداوند متعال عازم جبهه شد.

شهید علی اکبری در جبهه نیز در فعالیت مذهبی شرکت فعال داشت و تا آخرین قطره خونش سعی در حراست و نگهبانی از خاک پاک ایران نمود. سرانجام بعد از ماه‌ها حضور مستمر و متداوم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در تاریخ ۶۲/۰۸/۰۲ در عملیات والفجر ۴ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

تصاویر زندگینامه دست نوشت شهید بزرگوار

 

تصویری از مزار پاک شهید بزرگوار

پیکر مطهر این شهید بزرگوار در گلزار شهدای شهرستان اهر (ردیف چهارم، ستون اول از سمت چپ) به خاک سپرده شده است.

 

لینک های مرتبط با شهید بزرگوار
لینک کوتاه

برچسب‌ها
نظرات
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.